Аделина Попнеделева

Аделина Попнеделева

“Оптимистичен портрет с два великденски заека”60/50, м.б. платно, 2020

Изненада в розовия свят, 46 /55, м.б.пл. 2020

 

Зелен лъв в цинобърово поле, 46/65, м.б.пл. 2020

 

#КритикаиХуманизъм

„Извънредното положение се оказва онова прос­транство, в което той се стреми да обхване идеята на Беня­мин за чисто насилие и да впише аномията липсата на закон в самото тяло на nomos закона.“

от: Джорджо Агамбен, Homo sacer II: Извънредното положение

издание на КХ – Критика и Хуманизъм (2019)

превод на италиански Валентин Калинов

#КритикаиХуманизъм

„… Всяка една от тези големи фигури на сексуалната сдържаност се съотнася с една ос на опита и с един сноп от конкретни отношения: отношения към тялото заедно с въпроса за здравето и зад това – цялата игра на живота и смъртта; отноше­ние към другия пол заедно с въпроса за съпругата като привилегирован партньор в играта на семейната инсти­туция и на връзката, която тя създава; отношение със собствения пол заедно с въпроса за партньорите, които могат да бъдат избирани в този случай, и с проблема за съответствието между социалните и сексуалните роли; най-сетне, отношение към истината, където се поставя въпросът за спиритуалните условия, които дават въз­можност за достъп до мъдростта.“

от: Мишел Фуко, Употребата на удоволствията, том 2 на История на сексуалността издание на КХ – Критика и Хуманизъм (2019)

превод на френски Антоанета Колева

Аделина Попнеделева: 

Най- обобщено бих казала, че се занимавам с визуални разговори между тялото и духа.
Работя с различни медии, като избирам най- подходящата според мен в зависимост от идеята, която имам.
Областите, в които работя са видео, пърформанс, обект, инсталация, живопис, текстил, печат и др.

Аделина Попнеделева живее и работи в София, има докторска степен  по изобразително изкуство и теория на изкуството в Национална художествена академия, София. Тя е професор в Националната художествена академия, София.

Участва в международни изложби като “Синергия” в Европейски парламент, Брюксел; Wittgenstein 1918-2018, Виена, Австрия; Второ триенале на изкуството на нишката, Ханджоу, Китай; “Спасете мечтите, съвременни художници от България”, Фондация Джорджо Цини, Венеция;  Видео портрет,симпозиум, Bangor University, Уелс, Великобритания; Изкуство за промяна, СГХГ, София; Защо Дюшан ?, Музей за съвременно изкуство, София Арсенал; Репродукция, Музей за съвременно изкуство, София Арсенал; Shortlist 2008, награда “Гауденц  Б. Руф” за Ново българско изкуство; “Видео портрет”, Vandalarom и Jonchoping Lans Museum, Швеция;  Актуална сцена  България, музей “Лудвиг”, Кобленц; фестивал BBI Фрибург, Швейцария; Кафе със захар, Сеул; Donumenta, Регенсбург, Германия; Haus Wittgenstein, Виена, Австрия; Триест Контемпореа, Фокус България, Триест, Италия; Визуално безсмъртие, Галерия Visarte, Базел, Швейцария, Жените по света, глобална колекция на изкуствата, Бели колони, Ню Йорк, САЩ; Българските и американските художници сътрудничат, Фондация “Елизабет” за изкуствата, Ню Йорк, САЩ; Solitary Pursuits, Фондация “Елизабет” за изкуствата, Ню Йорк, САЩ.

Тя е носител на почетна диплома за документален филм на XVIII фестивал “Златен ритон”, България 2010 , както и на  наградата “Гауденц  Б. Руф” за Ново българско изкуство за утвърдени художници през 2008.

Произведения в НХГ, СГХГ, БНФ, ГХГ Димитровград, ГХГ Добрич, ГХГ Благоевград, Музей за декоративно изкуство София; фондация “Демокрация”; град Ди, Франция; Lindart , Албания; BBI, Фрибург, Швейцария; Donumenta, Регенсбург, Германия; частни колекции в Англия, Италия, Белгия, Германия, Франция, Чехия, САЩ, Бразилия и България.

Членство в AICA, България, Съюз на българските художници, група 8 март.

 

Автори #извънредноположение

Проектът се осъществява от

Галерия +359 и Art Project Depot, в партньорство с Издателска къща КХ – Критика и Хуманизъм. Те ще добавят коментари под формата на цитати на издадени от тях книги към изображенията, подготвени от художниците за проекта.