серия “Марлборо, по-добрият ебач” – Борач
колаж, молив, маслен пастел, пигментен тънкописец върху хартия/ 21×30 cm/ 2008
Младият автор
молив, маслен пастел върху хартия/ 35×50 cm/ 2008
серия “Марлборо, по-добрият ебач” – Мълчание
колаж, молив, маслен пастел, пигментен тънкописец върху хартия/ 21×30 cm/ 2008
За рисунките в #Извънредноположение
Рисунките, най-общо обединени в няколко серии: ‘Marlboro, по-добрия ебач’ и ‘Cash’, са правени са в края на 2008 година по време на коледните празници, в началото на предишната икономическа криза, когато бях много разтревожен и ,честно да си призная, силно уплашен, защото чувствах как моят свят се разпада.
Адски съм ѝ благодарен – тази социална и икономическа турбуленция генерално пренареди приоритетите ми и ме ‘имузинизира’. Без да искам осъзнах, че макар да усеща страх от неизвестното, човек рядко умира истински от глад. И сега в контекста на новите вълнения, някак си чудодейно, се чувствам лек като перце. Спокоен и изобщо НЕ-разтревожен.
„Вниманието е съсредоточеност на съзнанието върху определен обект. Да внимаваме означава в известен смисъл да се затворим за външния свят, за да се насочим към това, което ни интересува. Опитите с котки позволиха да бъде доказано ставащото на неврофизиологично ниво. Най-напред на животното се пускат кратки звуци (почукване), като се регистрира нервният импулс в ухото му. След това му се показва мишка: възприемането на почукванията отслабва. Интересът на котката към мишката, който води до съсредоточаване на вниманието върху нея, ограничава слуховия потенциал на котката. Веднага щом мишката бъде отстранена, отчитаните потенциали на нервните импулси отново се нормализират. Следователно имало е относително и временно задържане на нервното дразнене, като висшите структури (мозъчната кора) действат пряко на нисшите. Схематично вниманието може да бъде разграничено в две големи категории: волево внимание, което зависи от индивида и неговата мотивация, и неволево внимание, привличано от външната среда вследствие на особената организация на перцептивното поле, в което се откроява определен предмет. /Уикипедия/
#КритикаИХуманизъм
„Протичането на системната промяна… в голяма степен зависи от това как общества, социални групи и отделни хора се настройват към мащабните предизвикателства. Това води до топоса на ‘самотрансформацията’, която не се изчерпва само с успешното приспособяване, но може да съдържа и открита или скрита съпротива. От 2008-9 г. насам – с изключение на няколко щастливи държави – Европа живее с практическия опит за продължаваща криза, във всеки случай с едно перманентно съзнание за криза.“
Филип Тер, „Новият ред на Стария континент“
издание на КХ – Критика и Хуманизъм
превод от немски: Силвия Василева
„Протичането на системната промяна… в голяма степен зависи от това как общества, социални групи и отделни хора се настройват към мащабните предизвикателства. Това води до топоса на ‘самотрансформацията’, която не се изчерпва само с успешното приспособяване, но може да съдържа и открита или скрита съпротива. От 2008-9 г. насам – с изключение на няколко щастливи държави – Европа живее с практическия опит за продължаваща криза, във всеки случай с едно перманентно съзнание за криза.“
Филип Тер, „Новият ред на Стария континент“
издание на КХ – Критика и Хуманизъм
превод от немски: Силвия Василева
Георги Георгиев – Jorrras е роден през 1975 в София. Завършва графика в Националната Художествена Академия, София. Работи предимно в областта на съвременното изкуство: живопис, рисунка, обект и инсталация.
Носител е на различни награди и номинации. През 2006 печели II награда живопис в конкурса за Млади художници, критици и куратори на фондация „Св. Св. Кирил и Методий”, награда за млад български автор на Асоциация Арт Диалог – Париж (2004). Номиниран за наградата за съвременно изкуство БАЗА (2009), награда на София за визуални изкуства (2009), конкурс за наградата Гауденц Б. Руф (2007) и др.
Някои от индивидуалните му изложби са: Х О Т Е Л, Галерия +359, София (2019); О.N., Галерия [a]cube, София (2016); And so on…, Галерия Basement, Виена (2010); Да живее Кралят”, Галерия Сариев, Пловдив (2009); Бизнесът идва, галерия Васка Емануилова, София (2009); Едно, Национална Художествена Галерия, София (2006)Участва в „Предефиниране на ежедневното пространство“, Gaia Gallery, Istanbul (2015);
Unlimited – Награда за съвременно българско изкуство, М-тел (2011); Гранична ситуация: „Рисунката в съвременното изкуство“, Галерия Индустриална 11, София, БКИ, Прага (2011); „Отражения от бъдещето“, Център за съвременно изкуство Баня Старинна, Пловдив (2009); 1989 -2009, Европа – 20 години след това , MOYA – Музей за младо изкуство, Виена (2009); MOBILITY: Veletržní Palác Национална Художествена Галерия, Прага и Perve Gallery, Лисабон (2008)
Живее и работи в София.
Автори #извънредноположение
Мари Чивиков
Въпросът, който бих искал да поставя, не е ‘Защо сме...
Прочети повечеГьонюл Нюхоглу
Моето изкуство няма сигурност има намерения, а не методологии. Всяка...
Прочети повечеVoin de Voin
„Страхът при изтласкването не е нововъзникнал, а се възпроизвежда като...
Прочети повечеЦветан Кръстев
Видеото „Извън- извънредни мерки или поздрав към Оруел“ придружено с...
Прочети повечеПроектът се осъществява от
Галерия +359 и Art Project Depot, в партньорство с Издателска къща КХ – Критика и Хуманизъм. Те ще добавят коментари под формата на цитати на издадени от тях книги към изображенията, подготвени от художниците за проекта.