Михаил Михайлов и Марта Джурина

Михаил Михайлов и Марта Джурина

Галерия +359 представя проекта Links of art – серия от дискусии между визуални артисти, в които авторите рефлектират върху творчеството си, проблеми на изкуството и динамиката на креативния процес. Създаден на принципа на интервю без йерархия, Links of art цели стимулиране на диалога в сферата на съвременното изкуство през изследването на другия.

В първата ни серия се запознаваме с Марта Джурина и Михаил Михайлов (I част) в разговор за случайността, грешката и външните влияния, подхода към пространството и още.

Mихаил Михайлов е роден през 1978 г. във Велико Търново, живее и работи във Виена и Париж. Учи във Факултета по визуални изкуства в Търново (1999-2004) и История на изкуството във Виенския университет (2002-2007). През 2006-2009 г. работи в сътрудничество с артистичната група Gelitin. Освен няколко резиденции и награди той печели наградата Drawing Now Париж 2018 и Австрийската държавна стипендия за визуално изкуство през 2017 г.

 Избрани изложби: VIVRE, ICI.gallery, Париж(2018); Extraterrestes, Cabane Georgina, Марсилия(2018); Money in the Art, Galerie im Traklhaus, Залцбург (2018); BONE 20 performance art festival, Берн (2017)  Images in Language and the Language of Images, Dom Museum, Виена (2017); You want Truth or Beauty, Kunsthalle Nexus, Залцбург (2017); The Observatory, Special Astrophysical Observatory, Карачаево-Черкезия (2016); The Eaten Apple, Viennacontemporary, Zone1 (самостоятелна курирана изложба), Виена (2016); The Chicken Thief, Sotheby’s (самостоятелна), Виена (2016); 34. Austrian graphic award, Gallery Taxispalais, Инсбрук (2015); Take off your shoes II, Projektraum Viktor Bucher, (самостоятелна), Виена (2014); The Dignity of Man, The Brno Haus of Arts, Брно (2014); Български художници във Виена. Съвременни практики в началото на 21. век, Софийска градска художествена галерия (2013); Absolut Vienna, Wien Museum, Виена (2012); Living on the Edge of a Silver Future, 5020 Galerie, Залцбург (2011); курирана от Jennifer Lacey, Les Laboratoires d’Aubervilliers, Париж (2010); Value point, Hilger Contemporary, Виена (2009); Austria Contemporary, Essl Museum, Клостернойбург (2008); Situation and Spectacle, Paul Klee Centre, Берн (2007).

Марта Джурина, родена 1991 в София, завършва три Берлински университета. Започва в „Хумболт” с история на изкуството, продължава с магистратура по изкуствознание и технология на изкуството в Техническия Университет и през 2018 се дипломира в катедра изящни изкуства на Берлинксата Художествена Акедемия (УДК) при професорите Пиа Фрийз, Грегори Куминс и Кристине Щройли. Марта Джурина е стипендиантка на ДААД (Германска служба за академичен обмен), завършва 2015 един семестър в ХА на Глазгоу и печели състезанието по фотография „Париж Х Берлин”. 

През 2016 тя печели втора награда в конкурса за фотография, организиран ежегодно от ИББ (Инвестиционна банка Берлин) в сътрудничество с фондация „Карл Хофер Гезелшафт” към Художествената Акедмията. Нейни творби са представяни в Гърция, Шотландия, Австрия, Норвегия, Италия и Германия. Част от последните й изяви са в Торино, Кунстквартир Бетаниен (Берлин) и в Гъоте Институт София.През 2018 Марта беше стипендиантка на фондация „Доротеа Конвиарц” за поощряване на млади творци, получи наскоро стипендия от ДААД за диплноманата си работа и беше спонсорирана от „Карл Хофер Гезелшафт” за колектива Фрун Тимер, на който е една от създателките. През 2018та също така имаше номинация за наградата БАЗА и наградата “Младо изкуство” от Център Багател Берлин и спечели стипендия от „Карл Хофер Гезелшафт”.

За автора

В експериментите си със светлина, тяло, време и пространство aз изследвам възможностите на фотографията. Моите творби се различават по начина на създаване и външен вид, но въпреки това имат една обща идея в основата си: С всеки проект поставям под съмнение способността на фотографията да покаже скритото и да фиксира краткотрайното като образ. Уникати без камера, директни осветявания върху аналогова фотохартия, нагънати работи на границата с обекти, филтеграми и интеракции с камери обскура са същността на моята артистична пракика. Хартията, с нейните свойства на абсорбира светлина, става носител на живописни следи. С точни светлинни източници, като лазери или цветни диоди, аз дистанционно оставям насочени следи от цвят върху фотохартията. Апаратът и инструментите на работния процес стават действащи лица: дали във форамта на малка камера обскура, както в произведението “От мен/ За мен”, за което изпратих на себе си по пощата активни камери заснемайки тяхното пътуване, или в “Дематериализация на ежедневието”, за което погледът към обикновените ежедневни обекти е с почти микроскопичен характер.

Още от Links of Art